Nyheter, inspiration och annat kul.
Här delar vi allt från branschinsikter och kundcase till nyheter och spaningar om e-handel och betalningar. Sånt som är värt att ha koll på, helt enkelt – oavsett om du är nyfiken på Walley eller bara vill ha bättre koll på branschen.


Walley uppgraderar sitt lojalitetskoncept – Sportshopen först ut.
Walley har länge hjälpt handlare att koppla samman betalning och lojalitet med sitt unika lojalitetskoncept Loyalty Booster. Nu lanserar vi en kraftigt uppgraderad version med flera nya funktioner. Först ut att sjösätta lösningen är Sportshopen – med lansering våren 2025.

MEDS ville öka sin konvertering – så vi ordinerade en bättre betalupplevelse.
När MEDS Apotek behövde en mirakelkur för att boosta konverteringen och betalupplevelsen i kassan, skrev vi på Walley ut receptet. Behandlingen? En kraftfull dos av vår checkoutlösning.


Nordiska Galleriet möblerar om i checkouten – väljer Walley.
Vi välkomnar Nordiska Galleriet och Länna Möbler till Walley! Från januari 2025 blir vi helhetsleverantör av betalningslösningar för deras onlineförsäljning i Norden.

Tänk modulärt – och skapa en kundupplevelse som håller hela vägen
Många e-handlare satsar på en smidig kundresa, men tappar den röda tråden i checkouten. Läs mer om hur en modulär strategi kan göra checkouten till en sömlös del av helheten.

Tre UX-misstag som kan sänka din konvertering
Visste du att över en tredjedel av nordiska kunder avbryter köpet när betalningen är krångligare än väntat? Läs mer om de tre vanligaste UX-misstagen du bör undvika för att inte tappa dina kunder i kassan.