Walley Checkout Kundvänliga betalningar i Norden
Walley Checkout är utvecklad med fokus på kundupplevelsen. Med miljontals befintliga kundprofiler möjliggörs snabb identifiering, anpassade leveransalternativ och alltid de mest relevanta betalsätten. Så att du kan öka försäljningen och få fler nöjda kunder.
Det här är Walley Checkout:
Walley Checkout har ett intuitivt användargränssnitt med tydliga steg som guidar dina kunder genom köpresan.
- Utvecklad för de nordiska marknaderna.
- En lösning som ständigt utvecklas och optimeras.
- Färdiga integrationer mot e-handelsplattformar gör att du snabbt kommer igång.
- Modulbaserad och byggd för att passa olika förutsättningar.
- Funkar lika bra i e-handel som fysisk butik.
- Finns även en version helt anpassad för B2B- försäljning.
- Ökar din försäljning och skapar nöjdare kunder.
Anpassa upplevelsen med Walleys modulsystem
Walley Checkout är uppbyggd av moduler som gör det möjligt att erbjuda dina kunder en anpassad användarupplevelse – oavsett om du säljer online, via app eller i butik. En smart väg till fler lyckade köp.
Identifiering
Våra miljontals befintliga Walleyanvändare identifieras direkt och kan enkelt ta sig igenom flödet och helt nya kunder registrerar sig enkelt med adress och valideringstjänster.
Leveransval
Bor kunden mitt i Malmö eller i utkanten av Malå? Är det en penna som ska inhandlas eller en garageport? Modulen Leveransval presenterar de bästa leveransalternativen för varje köptillfälle, kund och varukorg.
Betalmetoder
Med modulen Betalmetoder kan du låta dina kunder välja mellan en rad betalsätt, som faktura, kort och banköverföring. Med de lokala betalsätten, Swish, Vipps och MobilePay lyfter du konverteringsgraden ytterligare ett snäpp.
Varför Walley Checkout?
Bättre kundupplevelse som ökar din försäljning
Det enkla, intuitiva gränssnittet som kunderna känner väl igen gör steget kortare från tanke till handling. Med Walley checkout kommer dessutom en rad andra fördelar. Exempelvis: smart idenitifiering, leveransval och betalalternativ, vilket bidrar till en ännu bättre kundupplevelse.
Löpande automatiska uppdateringar
Walley Checkout utvecklas ständigt med nya funktioner och lösningar. Så att både du och dina kunder kan vara säkra på att vi svarar upp mot dagens och framtidens förväntningar på en trygg, säker och användarvänlig betallösning.
Var trygg med att det funkar!
Vi övervakar tjänsten 24/7 och ser till att allt funkar, så att du kan fokusera på annat.
Du kommer igång snabbt
Färdiga integrationer mot e-handelsplattformar gör att du snabbt kommer igång med Walley Checkout . Dessutom får du ett dedikerat kundteam hos oss som hjälper dig genom onboardingen.
Lyft fram ditt varumärke
Gör Walley Checkout till din checkout. Genom att anpassa utseendet smälter gränssnittet in och blir en naturlig del av din e-handel.
Sälj till både konsument och företagskunder
Säljer du till konsumenter, företag eller en kombination av båda? Walley Checkout finns även för B2B-marknaden och funkar lika smidigt som för privatpersoner.
Sportsdeal fick nöjdare kunder – tack vare anpassad checkout
Med målet att erbjuda den bästa köpupplevelsen på marknaden för friluftsprodukter vände sig nätbutiken Sportdeal till betalbolaget Walley. Samarbetet har gett en positiv effekt med ökad kundlojalitet, högre konverteringsgrad och bättre lönsamhet.
Teknisk data
Service
Tillgängliga marknader
SE, FI, NO, DK, DE
Betalmetoder
14 eller 30 dagars faktura, samlingsfaktura, kampanj, 3-36 månaders finansiering, direktbanksbetalning via Trustly, kortbetalningar: Visa, Mastercard, Swish, MobilePay, Vipps
Integration
E-handelsplattformar
Askås, Carismar, E37, Jetshop, Magento 2, Opencart, Prestashop, Procommerce, Regap, Sitedirect, Storm Commerce, Viskan, Wikinggruppen, Woocommerce
Vill du veta mer?
Har du frågor om våra betallösningar för stora handlare och partners i Norden? Så här kommer du i kontakt med oss.