Walley tar nästa steg i utvecklingen av betalningsdriven lojalitet

Sedan lanseringen av Loyalty Booster har Walley banat väg för betalningsbaserad lojalitet och gett e-handlare möjligheten att smidigt rekrytera medlemmar till sina kundklubbar direkt i checkouten. Med den uppgraderade versionen av Loyalty Booster tar man erbjudandet till nästa nivå genom en djupare integration med lojalitetsplattformen Voyado, vilket ger handlare ännu större möjligheter att aktivera personaliserade och relevanta lojalitetsförmåner i realtid – precis i köpögonblicket.

Med den uppgraderade lösningen kommer handlare att kunna:

  • Rekrytera medlemmar direkt i checkouten med bara ett klick.
  • Synliggöra medlemsnivåer och anpassa erbjudanden utifrån lojalitetsstatus.
  • Låta kundklubbsmedlemmar lösa in bonuscheckar i realtid vid köp.
  • A/B-testa och optimera lojalitetsprogram baserat på datadriven insikt.

Sportshopen, som nyligen lanserat sin kundklubb, blir först ut att implementera lösningen. Lanseringen sker i maj, i samband med att Sportshopen rullar ut sin nya e-handelsplattform, där fokus på en ännu mer personaliserad köpresa ska stärka kundupplevelsen och driva lojalitet.

– Lojalitet är en central del av vår strategi, och att integrera den i betalsteget är en gamechanger. Med Walley som partner får vi en lösning som både stärker kundupplevelsen och driver vår affär. Det känns tryggt att arbeta med en framåtlutad aktör som utvecklar lösningar med slutkundens bästa i fokus – vilket i slutändan gynnar oss som handlare, säger Pär Gunnarsson, CTO på Sportshopen.

Omniarch: ”Walley gör lojalitet mer relevant och träffsäkert i köpmomentet”

Sportshopen har tillsammans med Walley och Omniarch vidareutvecklat sitt lojalitetsprogram för att skapa en mer personaliserad kundupplevelse. Genom kopplingen mellan lojalitetsplattformen Voyado och Walley kan lojalitetsförmåner nu visas direkt i checkouten, vilket gör dem mer relevanta och synliga i köpmomentet.

– Ett lojalitetsprogram måste vara mer än bara poäng och rabatter – det måste skapa relevanta och personliga upplevelser i rätt ögonblick. Tack vare integrationen mellan Voyado och Walley kan Sportshopen nu ge sina kunder träffsäkra erbjudanden precis när de handlar, vilket både stärker kundrelationer och driver affären, säger Cristoffer Winter, Team Lead & E-commerce Consultant på Omniarch.

Genom att hämta data från Voyado kan Walley visa lojalitetsförmåner i checkouten i realtid, vilket gör dem mer tillgängliga och relevanta för kunderna. Detta ger Sportshopen möjlighet att arbeta mer strategiskt med personaliserade erbjudanden som ökar både engagemang och merförsäljning.

– Med den vidareutvecklade versionen av Loyalty Booster skapar vi en ännu mer integrerad och datadriven kundupplevelse. Samtidigt ger vi handlare kraftfulla verktyg för att engagera och belöna kunder på ett sätt som stärker både konvertering och långsiktig lojalitet, säger David Hägg, Head of Product & Tech på Walley.