Vi gör det möjligt för er att få fler återkommande kunder genom er kundklubb, så att ni slipper betala dyrt för nya kunder.

Vi gör det enklare än någonsin för er att rekrytera medlemmar med ett enda klick i checkouten.

Vi personaliserar er kundklubbs förmåner för varje unik kund – utan att kunden behöver logga in. Friktionsfritt, helt enkelt!

Vi hjälper er att få in fullständiga kundprofiler på nya medlemmar, vilket underlättar personalisering.

Tre vinnande fördelar

Med Walleys Loyalty Booster kan...

...antal medlemmar öka med upp till 30%

..AOV öka med i genomsnitt 13%

...Purchase Frequency öka med 100%

Vill ni veta mer om hur ni boostar köpupplevelsen för både nya och befintliga kunder?

Kom igång idag!

Utmaning:

15% av de nordiska e-handelskonsumenterna är negativt inställda till kundklubbar. En anledning är att det upplevs som krångligt att gå med kundklubbar och hantera många olika inloggningsuppgifter.
(E-handelsanalysen 2024)

Lösning:

Med Loyalty Booster kan kunder gå med och logga in i er kundklubb med ett enda klick i checkouten. Kunden behöver alltså inte mata in några uppgifter eller hålla reda på lösenord.

Utmaning:

35% av de nordiska e-handelskonsumenterna avbryter köpet och lämnar sidan om de upplever betalningsprocessen som krångligare än förväntat. (E-handelsanalysen 2024)

Lösning:

Med Loyalty Booster är upplevelsen i checkouten smidig och sömnlös för både nya och befintliga kundklubbsmedlemmar. Det borgar för hög konverteringsgrad.

Utmaning:

Nordiska e-handelskonsumenter som är negativt inställda till kundklubbar vill inte ha irrelevanta utskick. De som är positivt inställda lyfter personaliserade erbjudanden som en fördel.
(E-handelsanalysen 2024)

Lösning:

Med Loyalty Booster får ni fullständiga kundprofiler för era nya medlemmar, vilket underlättar personaliseringsinsatser i kundklubben. Det gör det även möjligt för er att personalisera bland annat förmåner och betalsätt i checkouten för medlemmarna.

Så boostar vi köpupplevelsen för både nya och befintliga medlemmar

  • Kunden identifieras snabbt med ett enda klick i kassan utifrån vår databas med 4,8 miljoner aktiva kunder
  • Medlemstatus hämtas från er kundklubbsplattform (exempelvis Voyado) i samband med identifieringen för att skräddarsy köpuppplevelsen
  • Fullständig kundprofil förs in i er kundklubbsplattform
 

Loyalty Booster gör vår kundklubb Pen Store Plus till en integrerad del av vår checkout. Befintliga medlemmar identifieras direkt och nya kunder kan sömlöst bli en del av kundklubben. Det både stärker kundrelationen och ökar medlemsantalet.

Jacob Bergström
VD och grundare, Penstore

Lika lätt som Plug'n'Play

Allt ni som handlare behöver för att få fler återkommande kunder med Loyalty Booster är följande:

  • Använd Walley i e-handel eller butik
  • Meddela oss vilken kundklubbsplattform ni har
  • Ange konto, så att vi kan koppla upp oss mot er plattform (exempelvis Voyado)

 


Om vi har en befintlig integration med er kundklubbsplattform är det lika lätt som Plug'n'Play! Ni slipper lägga tid och resurser – vi löser det åt er. Även om vi inte skulle ha en befintlig integration kan vi fortfarande hjälpa er!

6 sätt att driva återkommande köp

 

Satsa på fler återkommande kunder

 

Under de senaste åren har kostnaden för att skaffa en ny kund ökat med över 200 procent - och det fortsätter att öka. Därför satsar allt fler handlare på återkommande kunder istället. Här spelar kundklubben en central roll, då högpresterande lojalitetsprogram kan öka försäljning med 15-25 procent.

 

 

 

Öka engagemang med kundklubben

 

Hos vissa handlare måste kunden först logga in på Mina sidor för att kunna handla som medlem. 98 % av svenska konsumenter identifieras direkt i vår checkout tack vare att vi har över 4,8 miljoner kunder i vår databas. Därmed kan personlig medlemsdata visas direkt i checkouten.

 

 

 

 

Skapa en personaliserad köpupplevelse

 

Loyalty Booster skapar nya möjligheter för personalisering i kassan. Globalt sett, uppger 80 procent av företagsledare att kunder köper för mer (i genomsnitt 38 procent) vid en personaliserad köpupplevelse. Genom att skräddarsy köpupplevelsen kan ni påverka kunden att ta köpbeslut i realtid.

 

 

 

Spara resurser med färdig integration

 

Vissa handlare lägger stora resurser på att utveckla en egen integration med kundklubben i kassan. Vi har redan en färdig integration med Voyado, en av de största lojalitetsplattformarna på marknaden.

 

 

 

 

 

 

Rekrytera genom ny kanal

 

Mejl är ofta en överanvänd kanal för kundklubbar, då många kunder upplever att mejlen är för många och inte tillräckligt personaliserade. Dessutom undviker kunder att gå med i kundklubben om processen är krånglig. Med Loyalty Booster kan kunden gå med i kundklubben direkt i checkouten, utan att mata in uppgifter eller gå in på en separat sida.

 



Skapa en vinnande efterköpsupplevelse

 

Vissa betalaktörer försöker skapa en egen marknadsplats i sin app, där andra handlare kan konkurrera om era kunder. Vi vill hellre hjälpa er att behålla era kunder genom att lyfta ert varumärke när kunder betalar fakturor hos oss.

 

 

 

 

Teknisk data

Service

Tillgängliga marknader

SE, NO, FI, DK

Segment

B2C

Integration

Löpande uppdateringar

Inkluderat

Utvecklingsresurser

Endast konfiguration via merchant services

Plattformar

Voyado, Klavyio och Custom