Skapa värde för medlemmarna genom hela kundresan


Att lojalitetsprogram skapar mervärde för både konsumenter och handlare är väl känt. Men visste du att företag som har kopplat ihop medlemsklubben med sin betallösning ökar försäljningen med mellan 10 och 20 procent, i jämförelse med ett medlemskap utan koppling till betallösningen?

Genom att knyta ihop kundklubben med Walleys flexibla betala senare-produkter skapar du möjligheter för ökad köpkraft och nöjdare kunder, vilket leder till fler köp och högre snittordervärde (AOV).

Addera kraft till efterköps-
upplevelsen


Tar köpresan slut när kunden betalat och godkänt sitt köp eller finns det fler möjligheter att öka snittkvittot i efterköpsupplevelsen? Kanske glömde kunden ett viktigt tillbehör, eller kom plötsligt på att något saknades.

Med flexibla buy now, pay later-produkter i kassan blir det möjligt att addera fler varor i kundvagnen även efter att köpet är genomfört, med ett enkelt klick och utan extra autenticeringsprocesser. Bland Walleys kunder ses en ökning av AOV (snittordervärde) med 5% efter implementering av upsales i efterköpsupplevelsen.​

 

 

 

Stadium valde Walley som betalpartner



Stadium hade tre olika betalleverantörer för sina olika försäljningskanaler. Här berättar Sophia Hemstad, CFO på Stadium om hur Walley gjorde det möjligt att skapa en omnikanalslösning.

Vill du veta mer?


Josef 
Bosaeus, Head of Sales – Walley

Telefon: +46 73 712 04 83

E-post: josef.bosaeus@walley.se

Ett urval av våra handlare


Visa fler

Hållbar kreditgivning


Att erbjuda krediter innebär ett stort ansvar. För oss på Walley är det viktigt att varje kund förstår hur betalsättet fungerar och vilka avgifter som tillkommer. Vi tror på idén att en kund som tar aktiva, medvetna beslut slipper negativa överraskningar och kommer därmed förbli en nöjd kund. Nöjda kunder tenderar som bekant att återkomma och handla i större utsträckning än en missnöjd kund.


Läs mer om Walley