Tillgänglighet med Walley
Tillgänglighet handlar om att alla människor, oavsett funktionsförmåga, ska kunna förstå och hantera webbplatser och digitala tjänster.
Beskrivning av tjänsten
Norion Bank tillhandahåller genom varumärket Walley de banktjänster som kan användas på Walleys web & app. Tillgänglighetsredogörelsen avser våra gränssnitt och beskriver hur tjänsterna uppfyller kraven enligt lag (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Samtliga tjänster som tillhandahålls på den här webbplatsen används genom självbetjäning.
Relevanta tillgänglighetskrav
Samtliga banktjänster på Walleys web & app ska vara lätta att uppfatta, förstå och hantera. För att säkerställa att tjänsterna är tillgängliga följer Walley standard EN 301 549 och WCAG.
Metod för säkerställande av tillgänglighet
Tillgängligheten av tjänsten kontrolleras löpande med hjälp av automatiska verktyg. Tjänsten har även testats på olika enheter och med manuella testmetoder för att kvalitetssäkra funktionen.
Det finns några brister kvar på enstaka vyer för skärmläsare och zoomnivåer som vi jobbar på att åtgärda. Men över lag stödjer våra gränssnitt skärmläsare, tangentbordsnavigering, justering av textstorlek, kontrastinställningar och zoomnivåer utan att förlora funktionalitet.
Kontaktinformation
Om du har upptäckt problem med tillgängligheten i de digitala tjänsterna på den här webbplatsen, får du gärna skicka dina synpunkter till oss: hello@walley.se
Du kan även rapportera problem till Post- och telestyrelsen (PTS) genom tillganglighetslagen@pts.se om du är missnöjd med vår tillgänglighet.
Denna Tillgänglighetsredogörelse är upprättad och publicerad 2025-06-13. Den granskades senast 2025-06-13.