Personliga leveransalternativ som stärker kundupplevelsen

Ingrids modulära leveransplattform möjliggör flexibla och personaliserade leveransalternativ direkt i checkouten. Med Walleys betalplattform som bryggan mellan handlarens CRM-system och Ingrids leveransmodul kan kunder nu ta del av både relevanta betal- och leveranssätt som är anpassade efter deras medlemsstatus, köpbeteende och annan kunddata. Detta skapar en mer sammanhängande och skräddarsydd köpresa som stärker kundupplevelsen.

– Att möjliggöra anpassade leveransalternativ som speglar kundens medlemstatus och preferenser är ett spännande nästa steg i utvecklingen av den personaliserade kundresa som vi på Walley försöker skapa med våra samarbetspartners. Tillsammans med Ingrid ser vi fram emot att kunna erbjuda en friktionsfri och kundanpassad köpresa som driver både lojalitet och konvertering, säger David Hägg, Head of Product & Tech på Walley.

Större möjligheter för handlare

Samarbetet gör det möjligt för handlare att erbjuda leveransalternativ som är direkt kopplade till lojalitetsprogram, vilket stärker relationen med slutkunder och bidrar med nya affärsmöjligheter. På sikt finns även potentialen att integrera hållbara leveransalternativ och ytterligare personaliserade tjänster som bygger på kundernas beteendedata.

– Detta projekt markerar ett spännande samarbete för både Ingrid och Walley. Det är kul att samarbeta med en betalleverantör som förstår vikten av en personaliserad kundupplevelse. Genom att koppla samman lojalitetsprogram och leveransalternativ skapar man en relevant och friktionsfri kundresa som stärker lojalitet och driver återkommande köp, säger André Sikborn Erixon, VP of Growth på Ingrid.

Om Ingrid

Ingrid är en Delivery Experience Platform som ger handlare möjlighet att erbjuda kundanpassade leveransalternativ baserade på kunddata. Med fokus på att sätta konsumenten i förarsätet skapar Ingrid en smidig och flexibel köpresa – från leveransval i checkout till slutlig leverans och retur. Plattformen är utformad för att göra leveransupplevelsen till en naturlig del av köpupplevelsen, samtidigt som den möjliggör mer hållbara och kostnadseffektiva leveranslösningar för handlare.