Lyhördhet och förmåga att jobba agilt

Teknikdelar är en av Nordens ledande aktörer inom tillbehör och reservdelar för mobiltelefoner, surfplattor och datorer. Utmärkande för företaget är den starka tillväxten och entreprenöriella andan. Något som Walley matchar väl med sin expertis, lyhördhet och förmåga att jobba agilt.

–  I takt med att vi expanderar geografiskt behöver vi ha en samarbetspartner som erbjuder den flexibilitet som krävs för att nå framgång på alla våra marknader. Utöver de traditionella betalsätten i checkouten så har vi nu även möjlighet att erbjuda kunderna fler lokala betalalternativ såsom Swish, Vipps och MobilePay, vilket resulterar i en ökad kundnöjdhet säger Talal Alshammari, CEO, Teknikdelar.

" Med Walley får vi möjlighet att erbjuda kunderna fler lokala betalalternativ".

Talal Alshammari, CEO – Teknikdelar


Påverka kundupplevelsen även efter köpet

På Teknikdelar ser man samtidigt en stor möjlighet att kunna påverka kundupplevelsen även efter genomfört köp för att på så sätt förlänga kommunikationen med kunderna.

–  Vi värdesätter en samarbetspartner som arbetar agilt och vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Med Walley får vi en samarbetspartner som passar våra framtidsvisioner och som ger oss möjlighet till en förbättrad kundupplevelse säger Talal Alshammari, CEO, Teknikdelar.

I efterköpsupplevelsen finns stor potential för handlarna att stärka kommunikationen med sina kunder vilket är avgörande för att bygga lojalitet över tid. Det är därför ett stort fokus för Walley, vid sidan av teknik i framkant och ett brett utbud av olika betalsätt, som Swish, Vipps och MobilePay.

–  Vi ser ett stort tryck på marknaden av att kunna erbjuda lokala betalsätt. En annan trend vi kan se är vikten av ökad lojalitet och att bygga sitt eget varumärke genom hela kundresan. Att kunna hjälpa Teknikdelar att stärka relationen med sina kunder är något vi är mycket glada över och vi ser verkligen fram emot samarbetet, säger Josef Bosaeus - Head of Sales på Walley.