Höga krav på köpupplevelsen

Royal Design Group är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning. I koncernen ingår Rum21 och RoyalDesign. E-handelsaktören har en medveten kundgrupp som ställer höga krav på köpupplevelsen i samtliga kanaler. Något som Walley matchar väl i form av hög servicenivå, teknisk expertis och ett riktat fokus mot stora aktörer inom Norden.

Fler betalsätt anpassade för olika marknader

För Royal Design innebär övergången att de nu kan erbjuda sina kunder fler betalsätt, som även är anpassade för olika marknader.

Samtidigt förbättras möjligheterna för e-handelsaktören att synas och kommunicera med kunderna under efterköpsupplevelsen, vilket också förväntas påverka kundupplevelsen och kundlojaliteten positivt.

– För oss är det viktigt att ha en betalpartner som brinner lika mycket som oss för att ge kunden bästa tänkbara service. Med Walley får vi ett tajt och proaktivt samarbete där vi hjälps åt att optimera kundupplevelsen och köpflödet. Vi kommer även kunna behålla kunddialogen längre i köpresan och kan anpassa och styra kommunikationen efter köp på ett bra sätt, säger Martin Magnusson, Chief Marketing Officer på Royal Design.

För Walley handlar det om att var en strategisk partner genom hela köpresan. Att leverera en helhetslösning och tillsammans med Royal Design optimera köpresan.


– Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete tillsammans med Royal Design där vi kan förbättra köpupplevelsen i samtliga kanaler och vara med och bidra till att de uppnår sina strategiska mål. Genom ett fokus på denna del kan vi öka både försäljningen och se en positiv effekt på kundlojaliteten, säger Mikael Anstrin, General Manager på Walley.