Sömlös köpupplevelse för ökad konvertering

Som en del av avtalet implementerar Phonelife & Teknikmagasinet Walley Checkout i sina e-handelskanaler. Målet är att förbättra konverteringen, göra köpresan smidigare och samtidigt skapa nya möjligheter att stärka relationen med kunderna.

– Phonelife och Teknikmagasinet är två starka varumärken med tydlig tillväxtambition. Tillsammans ser vi stora möjligheter att skapa en mer personlig köpupplevelse – som både förenklar för kunden och lägger grunden för framgångsrika lojalitetssatsningar framåt, säger Josef Bosaeus, Nordic Head of Sales på Walley.

Grund för framtida lojalitetssatsningar

Phonelife och Teknikmagasinet har idag ett medlemsbrev men saknar en fullskalig lojalitetslösning. Med Walley får de möjlighet att bygga upp starkare kundrelationer genom flexiblare betalsätt, ett unikt lojalitetskoncept och en mer sammanhängande kundresa.

– Vi strävar alltid efter att erbjuda en så smidig och kundvänlig köpupplevelse som möjligt, och valet av Walley som checkoutpartner är ett viktigt steg i den riktningen. Med deras flexibla och skalbara checkout kan vi både förenkla betalningsprocessen för våra kunder och skapa bättre förutsättningar för framtida lojalitetssatsningar, säger Julius Jansson Sleth, VD på Phonelife och Teknikmagasinet.

Kraftig tillväxt i Norden

Samarbetet med Phonelife och Teknikmagasinet sker i en stark tillväxtfas för Walley. Under det första kvartalet 2025 ökade bolagets transaktionsvolymer med 28 procent jämfört med samma period föregående år. Sedan årsskiftet har även flera nya handlare anslutit till bolaget, däribland Lager 157, Nordiska Galleriet och Clas Ohlson. Förra veckan presenterade Walley dessutom en större affär i Finland, där man tar över den konsumentinriktade finansieringsverksamheten från Verkkokauppa.com – Finlands största e-handlare.