Lager 157 väljer Walley – rullar ut ny checkout i Norden
Lager 157 stärker sin betalstrategi genom att välja Walley som ny betalpartner i Norden. Samarbetet syftar till att förenkla betalupplevelsen, accelerera tillväxten i kundklubben och skapa fler möjligheter för lojalitet – både online och i butik.

Sömlösa flöden och fler medlemmar i kundklubben
Butikskedjan Lager 157 väljer nu Walley som ny betalpartner för att skapa en framtidssäkrad köpupplevelse som binder samman betalflöden online och i butik i Norden. Med Walleys flexibla och modulära checkout blir det enkelt att skala upp teknikuppsättningen genom färdiga plug-and-play-kopplingar för tredjepartssystem, vilket gör att nya funktioner snabbt kan implementeras för att möta kundernas behov.
– Vi bygger en affärsmodell där enkelhet, effektivitet och skalbarhet står i centrum. För oss handlar retail om att skapa långsiktigt värde för våra kunder och betalningslösningen är en viktig del av den upplevelsen. Med Walleys lösning får vi en flexibel och smidig betalstruktur som stödjer vår fortsatta tillväxt, både i Norden och internationellt, säger Stefan Palm, Grundare och vd på Lager 157.
Skalbar teknik som driver tillväxt
För Lager 157 är flexibilitet och skalbarhet avgörande för att möta både dagens och morgondagens krav på betalflöden. Med Walleys modulära checkout blir det enkelt att anpassa och expandera teknikuppsättningen, vilket ger stöd för kedjans tillväxtresa.
– Vi är väldigt glada över att Lager 157 valt oss som partner för att ta nästa steg i sin tillväxtresa. Vår gemensamma ambition är att skapa en riktigt smidig och sammanhängande kundupplevelse som knyter ihop butik och online. Samtidigt vill vi bidra till att stärka deras kundlojalitet och bygga långsiktiga relationer som verkligen gör skillnad, säger Josef Bosaeus, Nordic Head of Sales på Walley.
Fortsatt stark medvind för Walley
Samarbetet med Lager 157 är en del av en större framgångsvåg för Walley. Sett till transaktionsvolym är bolaget nu Nordens näst största betalleverantör, och man fortsätter växa kraftigt och ta marknadsandelar. Sedan mitten av 2023 har transaktionsvolymerna ökat med tvåsiffrig tillväxt för varje kvartal, drivet av en ökande efterfrågan på betalleverantörens flexibla och modulära betallösningar.
Bara sedan årsskiftet har flera nya handlare valt Walley, däribland prestigefulla Nordiska Galleriet och Länna Möbler, samt välkända aktörer som Kavat, Swedavia, Watski, Fjäråskupan, Hoie of Scandinavia och Garphyttan.