jem & fix byter till Walley "Får en bättre kundupplevelse"

Varuhuskedjan jem & fix byter betallösning till Walley. “Walleys lösning matchar väldigt väl våra strategiska mål och vår framtidsvision” säger Peter Dahlqvist, Marknadschef på jem & fix.

Koncern med över 200 butiker i Norden och stark e-handel

jem & fix är en familjeägd byggmarknadskedja med ett brett sortiment av byggmaterial, verktyg och artiklar för trädgård och hushåll. Företaget är en del i Harald Nyborg-koncernen med över 200 lågprisbutiker i Norden, varav jem & fix har 51 butiker i Sverige och onlineförsäljning för både hemmafixare och proffs. Tidigare i år lämnade de Klarnas betallösning i den svenska e-handeln mot konsument och valde istället Walley. Tanken är att utöka samarbetet inom fler säljkanaler allteftersom.

– Vi har valt att byta till Walley då de erbjuder en tjänst som stämmer väl med våra strategiska mål och framtidsvisioner. Med Walley får vi en stark betalpartner där våra kunder erbjuds en enkel och okomplicerad kundupplevelse, säger Peter Dahlqvist, Marknadschef på jem & fix.


Enligt jem & fix har övergången gått smidigt med minimal påverkan både internt och för kunderna – en bild som delas av Walley.


– Vi är övertygade om att nyckeln ligger i att låta handlaren själva få äga kundrelationen till sina kunder. Det skapar en positiv kundupplevelse och bidrar till att stärka handlarens eget varumärke, säger Mikael Anstrin - General Manager på Walley.

Vad letar du efter?

Om Walley Karriär Nyheter Hållbarhet Dataskydd

Kontakta oss

Lilla Bommens Torg 11

411 04 Göteborg

Box 11914, 404 39 Göteborg