Clas Ohlson stärker B2B-affären – inleder samarbete med Walley
Clas Ohlson inleder ett strategiskt samarbete med Walley för att stärka sina betalflöden inom företagsförsäljning i butik. Under andra kvartalet 2025 rullas Walleys betallösning ut i Clas Ohlsons 241 butiker i Norden – ett steg mot en smidigare och mer flexibel betalupplevelse för Clas Ohlsons företagskunder.

Clas Ohlson har de senaste åren intensifierat sitt arbete med att digitalisera sin affär och optimera sina betalflöden, med målet att skapa en mer effektiv och sammanhållen kundupplevelse. Som en del av denna strategi har företaget genomfört en noggrann utvärdering av betalmarknaden och nu valt Walley som partner för att förbättra och förenkla betalningslösningarna för B2B-försäljning.
– Vi vill kunna erbjuda våra företagskunder en betalupplevelse som är både smidig och anpassad efter deras behov. Genom samarbetet med Walley tar vi ett viktigt steg mot att stärka våra betalflöden och skapa en mer flexibel lösning för våra kunder, säger Mikael Thore, Head of Sales på Clas Ohlsson.
Walley har sedan tidigare haft ett framgångsrikt samarbete med elektronik- och reservdelsföretaget Spares, som förvärvades av Clas Ohlson 2023. Nu utökas samarbetet till betallösningar för B2B-försäljning i Clas Ohlsons butiker.
– Vi är stolta över att Clas Ohlson har valt Walley som betalpartner – det är ett kvitto på att vi utvecklar lösningar som möter behoven hos Nordens ledande handlare. Vårt fokus är att erbjuda flexibla och kundcentrerade betalningslösningar som stärker både köpupplevelsen och affären. Vi ser fram emot att bidra till Clas Ohlsons fortsatta tillväxt, säger Josef Bosaeus, Nordic Head of Sales på Walley.
Lansering av Walleys betallösning i Clas Ohlsons butiker inleds under Q2 2025.