Med nya ägare och investeringar i modern infrastruktur gör Babyshop Group nu en kraftsamling för att både stärka affären och skapa en mer sömlös kundresa. En central del i satsningen är att knyta till sig Walley som betalpartner för försäljningen i Norden.

Med Walleys modulära checkout kan Babyshop Group minska antalet steg i betalflödet och erbjuda en friktionsfri köpupplevelse. Lösningen möjliggör också en tätare integration med tredjepartsleverantörer, vilket öppnar upp för mer personaliserade kundresor som stärker både konverteringen och den digitala upplevelsen.

– Tillsammans skapar vi en köpupplevelse som är både friktionsfri och mer relevant för varje kund, samtidigt som Babyshop kan få ut ett större värde av sina nuvarande system. Det lägger grunden för långsiktig tillväxt, säger Josef Bosaeus, Nordic Head of Sales på Walley

Ett partnerskap för långsiktig tillväxt

För Babyshop Group är valet av Walley en del av en större strategi för att modernisera bolaget. Med en betalpartner som är proaktiv och långsiktig kan Babyshop både möta dagens behov och förbereda sig för framtiden.

– För oss handlar det om att skapa en köpupplevelse som är smidig, trygg och personlig. Med Walley får vi en långsiktig partner som kombinerar teknik och insikt för att stärka vår konvertering och stödja vår tillväxtresa, säger Darko Draskovic Ydremark, vd på Babyshop Group.