När Sportsdeal implementerade Walleys leveransmodul ökade ordervärdet med 20 procent. Dessutom fick de fler nöjda kunder.
Sportsdeal var en av de första nätbutikerna i Norge som satsade på friluftsprodukter för hytteturer. Bolaget har sedan dess haft en stark tillväxt tillsammans med Walley. Efter att ha optimerat kassan ytterligare med Walleys leveransmodul har framgångarna fortsatt för den norska e-handelsaktören. Bland annat så har konverteringen från kassan till genomfört köp ökat med 8 procent.
- Vårt mål var att erbjuda den bästa köpupplevelsen på marknaden, så att våra kunder kan handla på ett sätt som passar dem. Walley Checkout är mycket väl anpassad efter våra kunders beteenden och behov, säger Mathias Irgemo, COO på Sportsdeal.
" Sedan vi införde Walleys leveransmodul har det genomsnittliga ordervärdet ökat med 20 procent jämfört med samma period året innan".
- Det är ett resultat jag är väldigt nöjd med! Betallösningen som helhet är avgörande när det gäller att ligga steget före våra konkurrenter, men även som ett verktyg för att bygga kundlojalitet, säger Mathias Irgemo.
Ökad konvertering från kassan till genomfört köp med 8 procent
Walleys leveransmodul innebär bland annat att kunderna själva kan välja det leveransalternativ som passar dem bäst. Återkopplingen från kunderna har varit mycket positiv.
- Våra kunder tycker att shoppingupplevelsen är smidig och väldigt snabb. De är också mycket nöjda med att det nu är möjligt att välja leveranssätt. Det är givetvis väldigt glädjande att höra att våra kunder uppskattar den nya kassan lika mycket som vi, säger, Mathias Irgemo.
Ytterligare en effekt är att det har blivit lättare för Sportsdeal att packa och skicka varor, vilket har lett till att packningstiden har gått ned med 25 procent.
- Att vår packningstid har minskat så pass mycket gör stor skillnad när det gäller antal arbetstimmar under ett år. Det har också blivit mycket lättare att få fram den information som kunderna efterfrågar, säger Mathias Irgemo.