Vi hjälper dig att fylla på kundklubben med kunder som faktiskt vill stanna – så att du slipper lägga tid och pengar på att ständigt jaga nya.

Ingen gillar krångliga formulär. Med Loyalty Booster kan kunden enkelt ansluta sig till din kundklubb direkt i checkouten – med ett enda klick.

Vi anpassar dina kundklubbsförmåner för varje unik kund – helt utan inloggning. Det kallar vi personalisering på riktigt.

När en kund går med samlar vi in en fullständig profil – så att du kan skapa erbjudanden som träffar rätt, istället för att skjuta i blindo.

Lojalitet som lönar sig.

Med Walleys Loyalty Booster kan du få:

Upp till 30% fler medlemmar.

13% högre snittköp.

100% fler köp per kund.

Redo att boosta köpupplevelsen för både nya och befintliga kunder?

Kom igång med Loyalty Booster

Utmaning:

 

15% av de nordiska e-handelskonsumenterna är negativt inställda till kundklubbar. En anledning är att det upplevs som krångligt att gå med kundklubbar och hantera många olika inloggningsuppgifter. (E-handelsanalysen 2024)

Lösning:

Med Loyalty Booster kan kunder gå med och logga in i er kundklubb med ett enda klick i checkouten. Kunden behöver alltså inte mata in några uppgifter eller hålla reda på lösenord.

Utmaning:

35% av de nordiska e-handelskonsumenterna avbryter köpet och lämnar sidan om de upplever betalningsprocessen som krångligare än förväntat. (E-handelsanalysen 2024)

Lösning:

Med Loyalty Booster är upplevelsen i checkouten smidig och sömnlös för både nya och befintliga kundklubbsmedlemmar. Det borgar för hög konverteringsgrad.

Utmaning:

Nordiska e-handelskonsumenter som är negativt inställda till kundklubbar vill inte ha irrelevanta utskick. De som är positivt inställda lyfter personaliserade erbjudanden som en fördel.
(E-handelsanalysen 2024)

Lösning:

Med Loyalty Booster får ni fullständiga kundprofiler för era nya medlemmar, vilket underlättar personaliseringsinsatser i kundklubben. Det gör det även möjligt för er att personalisera bland annat förmåner och betalsätt i checkouten för medlemmarna.

En personligare betalupplevelse från första klick.

  • Kunden identifieras med ett klick i kassan tack vare vår databas med 4,8 miljoner aktiva kunder.
  • Medlemsstatus hämtas automatiskt från er kundklubbsplattform (exempelvis Voyado), så att köpupplevelsen anpassas i realtid.
  • Fullständig kundprofil förs in i er kundklubbsplattform för bättre insikter och relevanta erbjudanden.

"Loyalty Booster gör vår kundklubb Pen Store Plus till en integrerad del av vår checkout. Befintliga medlemmar identifieras direkt och nya kunder kan sömlöst bli en del av kundklubben. Det både stärker kundrelationen och ökar medlemsantalet."

Jacob Bergström
VD och grundare, Penstore

Plug, play, profit.

Om ni redan använder en kundklubbsplattform som vi har en färdig integration med (exempelvis Voyado) kan ni komma igång med Loyalty Booster på nolltid genom att:

1. Ha Walley i er e-handel eller butik.

2. Berätta vilken kundklubbsplattform ni använder.

3. Ge oss tillgång till kontot, så kopplar vi ihop allt.

Har vi ingen färdig integration? Då ordnar vi en koppling mot er kundklubbsplattform utan att ni behöver lägga tid och resurser på det.

walley-loyalty_booster

6 nycklar till fler återkommande köp.

 

Satsa på fler återkommande kunder.

Att få in nya kunder har blivit dyrare än någonsin – bara de senaste åren har kostnaden ökat med över 200 procent. Därför satsar fler handlare på att behålla de kunder de redan har. Här spelar kundklubben en avgörande roll, eftersom välfungerande lojalitetsprogram kan öka försäljningen med 15–25 procent.

Öka engagemang med kundklubben.

Hos vissa handlare måste kunden först logga in på Mina sidor för att kunna handla som medlem. 98 % av svenska konsumenter identifieras direkt i vår checkout tack vare att vi har över 4,8 miljoner kunder i vår databas. Därmed kan personlig medlemsdata visas direkt i checkouten.

En köpupplevelse som känns skräddarsydd.

Ju mer relevant köpupplevelsen är, desto mer handlar kunderna. Globalt ser 80 % av företagsledare att personalisering ökar snittköpet med i genomsnitt 38 %. Med Loyalty Booster kan ni lyfta fram personliga erbjudanden direkt i checkouten och påverka köpbeslutet i realtid.

 

 

Spara resurser med en färdig integration.

Vissa handlare lägger stora resurser på att bygga egna integrationer mellan checkouten och kundklubben. Det behöver ni inte. Vi har redan en färdig integration med Voyado, en av de största lojalitetsplattformarna på marknaden.

Fler medlemmar, färre omvägar.

Många handlare förlitar sig på mejl för att värva nya kundklubbsmedlemmar – men problemet är att mejl drunknar i inkorgen. Dessutom hoppar många kunder över registreringen om den känns krånglig. Med Loyalty Booster kan dina kunder gå med i kundklubben direkt i checkouten, utan att fylla i uppgifter eller klicka sig vidare till en annan sida.

 

 

Efterköpsupplevelsen som stärker ert varumärke.

En del betalaktörer använder sin app för att skapa en marknadsplats där andra handlare konkurrerar om era kunder. Vi gör tvärtom. När dina kunder genomför sina betalningar hos oss ser vi till att det är ert varumärke som står i centrum – så att ni stärker relationen till era kunder istället för att riskera att tappa dem.

 

 

 

 

Teknisk data

Service

Tillgängliga marknader

SE, NO, FI, DK

Segment

B2C

Integration

Löpande uppdateringar

Inkluderat

Utvecklingsresurser

Endast konfiguration via merchant services

Plattformar

Voyado, Klavyio och Custom