Betalleverantören Walley inleder nytt samarbete med CRM- och lojalitetsplattformen Voyado. Walley stärker därmed sin position som innovativ partner till stora nordiska handlare.
– Vi ser en tydlig trend hos handlare att arbeta mot personalisering, där medlemsklubbar utgör en viktig del. Vi är därför mycket glada över samarbetet med Voyado, eftersom det hjälper handlare i sitt kund- och lojalitetsarbete. Drivkraften för att ha en medlemsklubb varierar mellan olika handlare, men att öka kundengagemanget är ofta grunden, säger Josef Bosaeus, Head of Sales, på Walley.
– Vi har varit igång en kort tid, men ser redan effekt. Enbart genom att använda denna funktion i checkouten blir 10-20 % av ickemedlemmar som kommer in i kassan medlemmar, säger Josef Bosaeus, Head of Sales, på Walley.
– Vår strategiska ambition är att växa med våra partners, så vi ser fram emot att fortsätta att utvecklas tillsammans med K-Rauta. Personalisering är en nyckel till återkommande kunder och vi arbetar ständigt för att kunna erbjuda mertjänster knutna till personaliserade köpupplevelser. Dagens e-handel förändras snabbt, vilket gör det oerhört viktigt för e-handlare att hålla sig uppdaterade. Här erbjuder vi en produkt som är flexibel och skalbar, där det är enkelt och tidseffektivt att bygga på moduler. För handlarens del innebär det minimalt med utvecklingsarbete och att det är möjligt att driva stora förändringar utan större IT-projekt, säger Josef Bosaeus, Head of sales, på Walley.
– Vi är mycket glada för vårt nya, spännande partnerskap med Walley. Det är ett samarbete med fokus på kundupplevelsen, som ligger helt rätt i tiden eftersom vi ser ett tydligt värde med en alltmer personaliserad köpupplevelse. Vi gör det lätt för kunden att bli medlem i kassan, vilket i sin tur ökar chansen för handlare att få fler, lojala kunder, säger Niklas Brattfors, Partnership Manager, på Voyado.
Voyado erbjuder kundinsikter och verktyg för kundkommunikation och är Nordens ledande customer experience-plattform för e-handlare och återförsäljare. Med integrerad AI-teknik skapar Voyado personliga shoppingupplevelser i alla kanaler.
Walley, ett varumärke inom Collector Bank, är en strategisk partner inom betallösningar för stora handlare i Norden. Genom flexibla betalsätt, anpassade kundresor och långsiktiga partnerskap hjälper Walley handlare att öka sin lönsamhet, skapa tillväxt och lyckas på sin marknad.
Josef Bosaeus, Head of Sales - Walley
E-post: josef.bosaeus@walley.se
Niklas Brattfors, Partnership Manager - Voyado
E-post: niklas.brattfors@voyado.com